duminică, 10 aprilie 2011

Paella cu pui si creveti

Am cam lipsit de pe blog in ultimele zile si asta datorita faptului ca a trebuit sa ne luptam cu niste voie buna la munte. Si asta a fost prilej de real examen gastronomic. Am gatit (adica eu) pentru 9 oameni. Asta da provocare! De la estimarea cantitatilor si pana la alegerea vaselor de gatit :). Noroc ca am avut parte de ajutorul unui sous-chef foarte helpful si funny, care ma-ntreba continuu (cred ca nu asta e varianta corecta la momentul asta, dar nu pot accepta un singur "u" la final) cu ce sa ma mai ajute. Plus ca am invatat-o sa isi aprinda tzigara de la aragaz :).
Asa ca va prezint reteta pentru 2 portii, dar cu poze de 10 (portii, evident) :)

Ingrediente:
- piept de pui (unul mai  mare e arhi-suficient) taiat bucatele
- 200g de creveti decorticati
- 200g de orez
- 2-3 catei de usturoi
- 1 ardei gras rosu sau jumatate de ardei rosu si jumatate de ardei verde
- 100ml vin alb
- 500-600 ml de supa de pui (nu cred ca mai e nevoie sa va spun cum o pacaliti)
- 2 rosii decojite
- turmeric (in loc de sofran)
- boia
- sare, piper
- o legatura de patrunjel
- cateva linguri de ulei

Se taie pieptul de pui bucati (fara piele) si se condimenteaza cu sare si piper:



Se rumenesc bucatile de carne in ulei intr-un wok (eu am folosit o imensa oala de inox) si intre timp se oparesc crevetii separat. Dupa ce s-a rumenit puiul se scoate din wok, se pune deoparte si se calesc cateva minute si crevetii in acelasi wok. Se scot si ei si se pun deoparte:



In uleiul din wok se calesc cateva minute usturoiul taiat felii si ardeiul taiat julienne, pana se inmoaie ardeiul. In momentul acesta se arunca orezul si se prajeste un pic. Trebuie amestecat continuu. Se adauga apoi vinul si se lasa sa dea un clocot

Se adauga apoi supa, turmericul si boiaua. Dupa ce clocoteste, se adauga puiul si crevetii si se micsoreaza flacara. Se toaie rosiile decojite cubulete si se adauga si ele:


Se lasa la fiert pana orezul e gata si zeama a disparut. Se presara deasupra patrunjelul tocat si...

Toata lumea la masa!!!!

P.S. Mi-a facut o placere nebuna sa gatesc intr-o bucatarie asa de mare si pentru atatia oameni, care au si apreciat mancarea. MULTUMESC!!! (va stiti voi...)


2 comentarii:

  1. Bucataria Pensiunii Roua! :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Pensiunea Roua ar trebui sa se numeasca, de fapt, "Pensiunea voii bune si a bauturii care curge rauri-rauri!" Multumim!!!

    RăspundețiȘtergere