marți, 12 aprilie 2011

Pate de casa cu vin

M-am bucurat tare mult cand am gasit reteta asta in GoodFood. Sunt mare amatoare de pate si m-am cam plictisit de pateurile din comert, care sunt pline de conservanti. Asa ca reteta asta mi-a mers direct la suflet si nomal ca am prestat-o,si adaptat-o un pic, cum am avut ocazia.

Ingrediente:
- 400-500g ficat de pasare
- 100g stafide
- 100 ml vin rosu dulce (asa-i ca reteta asta e minunata?)
- nucsoara (cateva razaturi dintr-o nucsoara)
- cateva frunze de busuioc proaspat
- 100ml smanatana dulce de gatit
- sare, piper
- unt pt prajit ficateii
- 2-3 catei de usturoi

Intai de toate se fierb stafidele in vin cateva minute, pana se hidrateaza un pic si se lasa la racit.
Se prajesc ficateii in unt si cand si-au schimbat culoarea se adauga cateii de usturoi si cateva frunze de busuioc:



Se mai calesc un pic, pana sunt aproape gata; mare grija sa nu se gateasca prea mult, se usuca si se strica toata treaba. Cel mai bun moment sa fie luati de pe foc este cand mijlocul este rozaliu. Se lasa cateva minute sa se racoreasca si se apoi se baga la mixer, cu tot cu sosul din tigaie. Se adauga smantana, cateva stafide si cateva linguri de vin (cel in care au fiert stafidele). Se condimenteaza dupa gust si se pune si nucsoara:


Dupa ce pasta e gata, se tapeteaza niste boluri mici cu folie alimentara (ca sa se poata scoate mai bine) si pe fundul bolului se monteaza cateva stafide din vin. Se toarna pasta si se baga la frigider, cel putin 5 ore. Dupa ce se scoate de la frigider se rastoarna bolul si...TA NAAAA!!!




POFTA BUNA!!!
style=

7 comentarii:

  1. Ana, imi place mult de tot ce faci cu blogul asta! Chiar m-ai pus pe ganduri...ar trebui sa incerc si eu din retele tale. Te anunt cand si daca imi iese ceva! :)) Keep posting!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc mult, Andreea! Sper ca-ti merge bine. Asta e important :), ca gatitul vine ca o incununare a multumirii :))! Sa ma anunti cand vrei sa faci ceva, poate te ajut de la distanta :P

    RăspundețiȘtergere
  3. Hehe! Dap, imi merge bine, sunt f happy! Cand o sa ma pun pe gatit stiu pe cine sun ;) ma tenteaza cheesecake-ul pt ca sunt mare fana! cred ca aceea va fi prima mea tentativa :D

    RăspundețiȘtergere
  4. pfuai, asta-i geniala, imi curg balele pe tastatura...
    gata! am plecat la supermarket sa iau materie prima.
    5 ore la frigider? daca sughiti diseara sa stii ca sunt eu patruland in fata frigiderului, asteptand sa se implineasca cele 5 ore.

    RăspundețiȘtergere
  5. @Ioana- nu prea am sughitat. Sa-nteleg ca ori nu l-ai mai facut ori l-ai mancat asa moale direct din blender :D...Puup

    RăspundețiȘtergere
  6. hahaha, abia acum am vazut comentariul tau... ba l-am facut si ca sa nu-ti cauzeze sughit am mancat moale din blender 25% iar restul l-am pus la frigider. a fost GE NI AL... mai fac si anul asta :-P

    RăspundețiȘtergere