marți, 31 mai 2011

Scoici si creveti in sos de vin- versiunea Sicilia 1.0

Stiu ca am mai pus pe blog o tura de scoici (alea marinaresti, vi le amintiti, cum sa nu?). Dar astea au asa... un aer special. Asta pentru ca le-am cumparat dimineata din piata de peste din Catania si pentru ca sunt mai multe specii decat cele postate acum ceva vreme aici. Perfect, sa va prezint bunatate de deliciosenie.

Ingrediente- noi am facut 4 portii:
- 1 kg de midii (cele negre)
- 1 kg de scoici diverse (Coques, vongole, ce mai gasiti)
- 700 g de creveti
- ulei de masline
- o ceapa
- 200 ml vin alb
- 200 ml apa
- cativa catei de usturoi
- o legatura de patrunjel
- sare, piper, chilli seminte/ pulbere

Se tin scoicile in apa rece o ora, se spala si se arunca toate scoicile sparte sau deschise. Se curata si crevetii, eventual se rup capetele.
Intr-o oala mare, se incing cateva linguri de ulei de masline in care se caleste ceapa taiata marunt:


Cand ceapa este rumenita, se adauga scoicile si crevetii, apa si vinul. Se condimenteaza dupa gust si se acopera cu capac.

Dupa 20 de minute ar trebui sa fie gata. Se adauga peste ele usturoiul tocat marunt si patrunjelul asemenea si...cam asta e.




Mare atentie!!! Scoicile care nu s-au deschis se arunca!

Separat am uns niste felii de paine cu unt pe ambele parti si le-am condimentat cu praf de chilli si usturoi si le-am dat la cuptor 30 de minute la 150-180 de grade C. Si si-au facut treaba de minune, mai ales la sosul delicios de la scoici:

Nu va pot spune ce diferenta de gust fata  de midiile simple- un cocktail excelent de arome si culori!!!

Pofta buna!

4 comentarii:

  1. ah, ah, ah... vreau si eu mancare asa buna! ia sa pui mana si sa ii faci si finei! (Nu, nu... nu ma vait... mereu pap papa bun la voi si recunosc ca dupa sotul tau sunt o privilegiata!) :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Pai tu adormi pana e gata mancarea :P (nu, nu...nu iti reprosez nimic, doar ma distrez copios :D). Data viitoare cand gasim midii proaspete va invitam la masa ;)
    P.S. Nu mai reusesc sa imi declin identitatea pe blog...trebuie sa investighez...cineva ma boicoteaza :P

    RăspundețiȘtergere
  3. am facut si eu dupa reteta ta si a fost super buna...

    RăspundețiȘtergere
  4. Ma bucur mult ca ti-a placut! Sa mai incerci si altele :) si sa imi spui daca au fost bune!

    RăspundețiȘtergere