joi, 20 octombrie 2011

Placinta cu dovleac

Am primit in week-end de la mamaie un dovleac turcesc pe care l-am impartit echitabil: adica jumatate l-am copt si jumatate l-am facut placinta. Si pentru ca n-am avut prea mult timp la dispozitie, am folosit aluat de foitaj din magazin...nu aruncati cu pietre!!! A iesit buna si, in felul asta, e "fail proof" pentru toata lumea :)


Ingrediente:
- 450g de foitaj

- 1,5- 2 kg de dovleac
- 150-200g de zahar (sau dupa gust)
- scortisoara pudra
- un galbenus de ou

Se lasa foitajul sa se dezghete usor si se intinde un pic (iese prea gros daca il lasam asa cum e) si se captuseste o tava de cuptor cu foaia. Marginile se taie si se portioneaza in fasii de 1cm, pentru a fi puse "capac":


Dovreacul se curata, se taie bucati si se baga la robot, sa-l rada el. Daca incercati manual pe razatoarea clasica, s-ar putea sa va ia ceva timp. Se pune dovleacul ras intr-o cratita cu zahar si scortisoara si se pune pe foc mic, amestecandu-se continuu:


Cand s-a inmuiat, se intinde uniform dovleacul (care e deja 70% piure) in tava peste foitaj.


Fasiile de aluat se aseaza in tabla de sah peste dovleac si se ung cu galbenusul bine batut.


Se baga tava la cuptorul preincalzit la 180-200 de grade si se tine 25-30 de minute:

Asta e tot! E bun, de sezon si se face cat ai zice...placinta cu dovelac!

POFTA BUNA!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu