duminică, 4 septembrie 2011

Tort cu cafea

Week-end incarcat. Si nu se poate sarbatoare mare fara tort! Si ce tort...cu emotii si final fericit! Recunosc deschis ca nu prea se gasesc dulciuri multe pe blogul meu. Incerc acum sa recuperez si va indulcesc cu tortul pe care mi l-am pregatit :) de ziua mea.

Ingrediente pentru blat:
- 250 ml lapte
- 250g zahar
- 200g faina
- 100g cacao
- 2 oua
- 1 plic de praf de copt
- sare

Se bat ouale cu un praf de sare. Se adauga zaharul si se freaca bine pana se obtine o crema. Se incorporeaza apoi faina si cacaua si se subtiaza totul cu lapte. Acum e momentul si pentru praful de copt.

Se tapeteaza o forma de tort cu unt si faina si se toarna compozitia, care se da apoi la cuptorul preincalzit la 180 de grade. Se tine cam 50 de minute- testul scobitorii e lege!


Se scoate blatul cand e copt si se lasa la racit. Intre timp se pregateste crema (nu prea devreme, ca se moaie prea tare si nu se mai poate lucra cu ea).

Ingrediente pentru crema:
- 200g unt
- 200g zahar pudra
- 2 galbenusuri
- 100 ml cafea tare
- o fiola de esenta de rom

 Se freaca untul cu zahar si cele doua galbenusuri (cu mana, de preferinta) :

Se adauga acum cafeaua si esenta de rom si se amesteca bine si cu rabdare. Se va omogeniza intr-un final.

Se taie blatul in doua felii si cea mai frumoasa si uniforma se pastreaza pentru partea de sus a tortului :). Va spun asta pentru ca mie mi-a crescut blatul un pic ciudat si a trebuit sa il cioplesc nitel ca sa arate bine:

Se poate insiropa un pic blatul cu cateva linguri de cafea, eu asa am facut. Apoi se intinde crema pe prima jumatate din blat, se pune a doua jumatate deasupra si se intinde restul de crema. Se pastreaza doua linguri pentru ornat:

Restul de crema se pune intr-un pos si se orneaza, cam cum vrea fiecare :


Se tine la frigider cel putin o ora si apoi se infuleca cu prietenii. Cam tot!!!

Un comentariu:

  1. Cel mai bun tort pe care l-am mancat in ultima vreme! Si facut cu atata dragoste! :*

    RăspundețiȘtergere