duminică, 27 martie 2011

Chec- a la Sanda Marin

M-a intrebat acum acteva zile o prietena ce prajitura traditionala romaneasca stiu sa fac. Damn, habar n-aveam cum sa definesc o prajitura traditionala romaneasca. Asa ca m-am dus la biblia bucatariei traditionale romanesti- Sanda Marin. Si am descoperit ca un exemplu bun e checul. Asa ca am decis sa fac chec, o reteta un pic deosebita de ce stiam eu (pentru mine chec era cam egal cu pandispan).

Ingrediente:
- 3 oua
- 50g unt
- 200g zahar
- 125ml lapte
- 225g faina
- 1 pachetel de praf de copt
- esenta de rom, zahar vanilat, cacao

Am frecat untul cu zaharul adaugat treptat si apoi am adaugat galbenusurile, pe rand:





Seaparat, se amesteca faina cu praful de copt. Apoi se adauga treptat, peste untul frecat anterior, faina si laptele rece, alternativ. Un pic de faina, un pic de lapte si tot asa. Acum e momentul si pentru esenta de rom si zaharul vanilat. Si se freaca bine:


Albusurile se bat spuma separat si se adauga si ele:


Albusurile se incorporeaza in aluat amestecandu-se cu grija de jos in sus si cu miscari lente. Se tapeteaza o tava de chec/cozonac cu hartie de copt sau se unge cu unt si se toarna cam 3 sferturi din compozitie:



Ce ramane se amesteca cu o lingura de cacao



Si se toarna peste restul de aluat:

De fapt, partea asta a fost adaptarea mea la reteta, ca Sanda facea un chec simplu si alb. Mi s-a parut un pic cam banal.

Se bate tava un pic, sa se aranjeze aluatul (lucru pe care eu nu l-am facut si a crescut un pic colino- dealo- muntos; dar, end of the day, arata interesant :D) si se baga la cuptorul preincalzit la 180-200 de grade. Se scoate cam dupa 30 de minute, sau cand trece testul scobitorii, care trebuie sa fie curata si placut uscata.
Se lasa la racit, se taie felii sau se rupe bucati, daca nu mai aveti rabdare :) si se devoreaza, ca mie mi se pare delicios!!!



4 comentarii:

  1. Arata pur si simplu delicios!!! Poate data viitoare arunci si o mana de samburi de nuca prin compozitie :D
    Ana, zau ca ma faci si pe mine sa ma apuc de bucatarisit!!! :*
    Astept cu pofta urmatoarea reteta!
    Miha

    RăspundețiȘtergere
  2. Miha, partea cu samburii de nuca am eliminat-o voluntar:), nu suntem foarte prieteni cu nuca, dar cred ca pentru cine o mananca, e o idee buna.
    Sa stii ca la partea cu bucatarissitul (sic!), mai greu e inceputul, restul vine de la sine.

    RăspundețiȘtergere
  3. E asa de bun checul asta... Va spun eu, am fost prima care l-a incercat!

    RăspundețiȘtergere
  4. Anonimul este Andra Croitoru... in caz ca vrea cineva sa se asigure de veridicitatea spuselor mele! :P

    RăspundețiȘtergere