miercuri, 23 martie 2011

Cheese cake

Aveam sambata asa o pofta de ceva dulce...mai precis de o tarta. Pur si simplu m-am trezit cu chef sa fac o tarta. Asa ca m-am apucat de treaba si am produs cheese cake.
Mai intai m-am apucat de aluat, caci trebuie sa stea vreo cateva ore la "odihnit".

Ingrediente pentru aluat:
- 250g faina
- 125g unt
- 1 lingurita de zahar pudra
- 1 lingurita de sare
- 75- 100 ml apa

Faina se pune intr-un castron cu untul taiat bucatele mici si se adauga sarea si zaharul. Se framanta cu mana si se adauga apa treptat pana se creeaza un aluat moale , dar nu lipicios, care se va modela in forma de minge. Si se lasa cateva ore (2 sau 3).




Ingrediente pentru umplutura:
- 280g branza de vaci (proaspata)
- 200ml smantana dulce (de gatit)
- 4 oua
- 125g zahar
- 1 plic de zahar vanilat
- 50g amidon
- cateva stafide -care mie mi s-au adunat in mijlocul tartei :(

Toate astea se amesteca cu telul (sau mixerul, pentru cine e mai comod):



Dupa ce se odihneste 2-3 ore, aluatul se pune pe plansa presarata cu faina si se intinde un pic cu mainile, se impatureste in doua si apoi se intinde cu sucitorul in foaie de cam jumatate de centimetru. Se unge o tava de tarta (sau ce aveti apropiat) si se pune aluatul in forma, taindu-se marginile care depasesc :)



Acum e momentul sa verificati daca incape umplutura in tava (am avut ceva emotii):


Se baga tava la cuptorul preincalzit la 230 de grade si se tine cam jumatate de ora. Acum, mai e si pe-ncercate- proba scobitorii, rumeneala de la suprafata, fiecare cum isi cunoaste cuptorul :). Se scoate, se lasa la racit si ...TA NAAA!!! Pofta buna!!!



3 comentarii:

  1. Ana,

    Ai admiratori prin toate tarile:). Fanii tai secreti vor o reteta de prajitura la care sa nu ai nevoie de cuptor:D.

    PS: ca mai toata lumea sunt f incantata de retetele tale:). De abia astept sa vin in tara sa le pun in practica. Keep up the good job:).

    RăspundețiȘtergere
  2. Lavi, o sa-mi storc creierii sa gasesc retete de prajituri pentru napastuitii fara cuptor :). Te pup si mult succes!

    RăspundețiȘtergere