miercuri, 26 octombrie 2011

Placinta cu mere

Din seria "Sa traiasca mamaie, ca ne da numai bun si sanatos", am pus mana pe niste mere, din alea cu bubite, care miros a mere si care se strica intr-un final (am un mar din supermarket in frigider de TREI LUNI- n-are nici pe naiba- concluzia: sa-l manance altii, eu in niciun caz). Si pe merele astea eu le-am executat intr-o placinta. Mie imi place mult placinta cu foi de pandispan, nu cu foi de placinta sau foitaj. Asa ca...urmeaza ceva buuuuun.

Ingrediente:
- 6 oua

- 6 linguri de ulei
- 8 linguri de zahar
- 6 linguri de faina
- 10-12 mere medii
- scortisoara pudra
- un praf de sare

Se curata merele si se dau pe razatoare. Se pun intr-o cratita cu 3-4 linguri de zahar si praful de scortisoara (dupa gust) si se calesc pana se inmoaie un pic:



Se iau merele de pe foc si se lasa sa se racoreasca.
Se separa albusurile de galbenusuri. Galbenusurile se amesteca cu uleiul:



Separat, albusurile se bat spuma cu 4 linguri de zahar. Se pune spuma peste galbenusuri:


Se amesteca cu grija cu lingura, de jos in sus si se adauga treptat faina:


Se tapeteaza o tava cu unt si faina si se toarna cam 2/3 din aluat in ea.


Se pune tava la cuptorul preincalzit la 180 de grade vreo 3-4 minute, se scoate si se pune un strat de mere, bine stoarse de zeama:


Deasupra se adauga restul de aluat si se baga din nou la cuptor pana e gata pandispanul (25-35 de minute). Se pudreaza cu zahar pudra si e cam gata:



E foarte buna dupa ce s-a racit complet. De altfel, nici nu se taie bine calda, asa ca RABDARE! Chiar daca miroase dumnezeieste!

POFTA BUNA!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu