joi, 26 mai 2011

Back in business- Pietele din Catania

Bine v-am regasit!
Cu durere in suflet, am parasit ieri Catania si am ajuns inapoi in fascinantul Bucuresti plin de praf...Damn, cat am stat acolo n-am avut nevoie sa imi sterg pantofii...
Azi va introduc in atmosfera siciliana. Si cum as putea s-o fac alfel decat prezentandu-va cateva instantanee din pietele de care mi-era asa de dor si pe care, de data asta, le-am abuzat la maximum. Zic de data asta, pentru ca asta a fost a doua vizita in Catania. Prima oara am stat la hotel si ne-am imbolnavit de ciuda ca nu puteam sa profitam de bunatatile din piete. Asa ca am recidivat, dar acum am inchiriat un aparthotel (CHIAR IN ZONA PIETEI, ca sa fim siguri :P) si ne-am facut de cap cu tot ce ne-a placut din piata.
Piata de peste din Catania e deja obiectiv turistic, dar asta nu face ca produsele sa fie mai putin proaspete sau mai putine. De la colosul peste spada la mignona sardina, de la melci la calamari, totul era acolo, proaspat si uneori chiar...VIU:









Pentru agorafobi, piata este o mare provocare. E o aglomeratie de nedescris, plus ca vanzatorii isi fac reclama utilizand muuulti decibeli vocali. Atmosfera e inedita, preturile nu sunt cu  mult mai mici decat  la noi, doar ca diversitatea este atat de mare si calitatea incontestabila, incat nu te poti abtine :).
Cu o traditie de mai bine de 1000 de ani, pietele siciliene si-au pastrat parfumul arab al inceputurilor. Pana si locul in care se desfasoara, strazi mici, in apropierea bisericilor si catedralelor, a fost pastrat de-a lungul timpului.

La capitolul fructe si legume, piata te lasa din nou spectator. Am realizat ca pana sa ajung acolo n-am mancat niciodata portocale, cel putin nu proaspete. Broccoli violet, anghinare, sparanghel, fenicul, zucchini...toate proaspete si imbietoare.







Un comentariu:

  1. Arata genial! Mi-ai facut o mega pofta de peste...dar nu asa d'asta de supermarket, peste serios si proaspat. Deci, tema de gandire.

    Sper ca te-ai distrat si ti-ai incarcat bateriile in vacanta!:)

    RăspundețiȘtergere