marți, 29 martie 2011

Biryani de pui

Pentru ca ne place bucataria orientala si sa mergem tot timpul la restaurant nu ne este foarte la-ndemana, am inceput sa ne utilam dulapurile din bucatarie cu diverse condimente specifice. Preferatele noastre sunt mancarurile chinezesti si indiene. Azi, una indiana ;)

Ingrediente (4 portii)
- 2-3 linguri de ulei
- 800g carne de pui (pulpa si piept dezosate si fara piele)
- 2 cepe medii
- 2 catei de usturoi
- o bucata de ghimbir de 2,5 cm
- 1 lingurita de sofran
- 1/2 lingurita de pudra de chilli
- 1 lingurita de boabe de coriandru, macinate
- 1 lingurita de chimen macinat
- 200g de orez cu bobul lung
- 1 lingura de pasta de tomate
- 100ml de suc de rodie
- 900ml de supa de pui (vechiul truc cu apa clocotita si cubuletele de concentrat de pui ;))
- 125g de prune uscate sau caise (daca va decideti la prune, luati unele mai scumpe si neafumate)
- 2 linguri de stafide
- sare, piper
- la final se mai pun si 2 linguri de coriandru proaspat, dar noi nu ne intelegem bine cu el, asa ca l-am sarit din reteta asta

Stiu ca par multe rau, dar daca luati odata toate condimentele, le veti folosi cateva luni bune, deci sunt o investitie pe termen lung :)

Se incinge uleiul intr-o tigaie mare/ wok si se prajesc bucatile de carne (cu latura cam de 2,5 cm) pana se rumenesc. Se arunca ceapa peste carne, se da flacara mica si se caleste cam 3-4 minute, amestecand mereu:


Se adauga usturoiul si ghimbirul tocate marunt, sofranul, pudra de chilli, coriandrul, chimenul si orezul si se amesteca. Dupa 2 minute se adauga si pasta de tomate, sarea si piperul, dupa gust. 

Se adauga sucul de rodii si supa de pui si se amesteca. Dupa ce clocoteste se adauga prunele si stafidele si se amesteca din nou:




Se fierbe pana orezul absoarbe tot lichidul (cam 30 de minute) si se scoate pe platou/ farfurie:





POFTA BUNA!!

2 comentarii:

  1. Ana, ma primesti si pe mine la masa? Spre rusinea mea sunt inca la birour, iar automatul din cafeteria nu-mi prea face cu ochiul...deh, mi-a trebuit sa ma uit la ce-ai mai gatit si acum iar poftesc! Asa-mi trebuie!
    Pofta buna! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Pacat ca n-am vazut aseara comentariul tau, ca sa vezi ce mustruluiala iti trageam. La ora 8 la birou??? Anyway, aseara am mancat salata, biryani a fost devorat in week-end :)

    RăspundețiȘtergere