miercuri, 9 martie 2011

Midii marinaresti

Dac-am promis, am promis! Am mancat aseara niste midii, numai bune de pus pe blog. Se fac simplu-simplu si se mananca repede-repede:)

Ingrediente:
- 2kg midii (se gasesc in hiper-marketuri si, surprinzator, nu sunt scumpe)
- 4 cepe (ceapa uscata sau  ceapa verde- noi din asta am pus)
- 160 g unt
- 2 linguri de patrunjel tocat
- cimbru, o foaie de dafin
- 300 ml vin alb
- zeama de la o lamaie

ATENTIE! Midiile trebuiesc foarte bine spalate si alese. Midiile proaspete desfacute SE ARUNCA! Nu de alta, dar sunt deja moarte si oleaca toxice :). Bun, pasul igienic indeplinit, trecem la gatit.



Se caleste ceapa in 100 g de unt, impreuna cu patrunjelul, cimbrul si foaia de dafin:




Se toarna vinul si zeama unei lamai si apoi se pun midiile:



Se acopera cu capac si din cand in cand se amesteca. Dupa vreo 10-15 minute midiile ar trebui sa fie toate deschise. Se scot din vas si se pun in bolul de servire, iar cele care nu s-au deschis- la gunoi cu ele; se recupereaza frunza de dafin si se arunca, dupa care, in sosul ramas se mai adauga 60 g de unt (cam o lingura) si se omogenizeaza bine. Noi am pus si o cana de supa de peste, dar merge si fara:




Se toarna sosul peste midii si se mananca cu MAAAREEE pofta!!


Recomandati ar fi cartofii prajiti, dar merge si o paine cu unt la cuptor. Adica se ung niste felii de paine cu unt pe ambele parti si se baga la cuptor vreo 20 de minute, cam la 180C.



Sa aveti pofta!

3 comentarii:

  1. Ana, arata absolut delicios! In curand o sa ma autoinvit la tine la masa, cu atat mai mult cu cat pregatesti retete asa de exotice! Iar prezentarea demna de revista!
    Pup si astept urmatorul fel de mancare!
    PS: desert nu faci?

    RăspundețiȘtergere
  2. stiu ca n-am istoric de bucatareasa si gatitul pentru mine inseamna omleta daaaar, ca un elev silitor am executat reteta aseara... un deliciu, dovada ca am infulecat tot si-am stins cu un aligote de sarica niculitel.
    bucatarissima :-) multumesc.
    astept cu nerabdare urmatoarea reteta.

    RăspundețiȘtergere
  3. @Miha- o sa fac si desert :), de luni incolo vin cu retete pe care le pregatesc week-end-ul asta la ziua tatalui meu :)
    @io- mi-ai dat o idee geniala. Si anume sa-l rog pe "my significant other" sa recomande vinuri la mancarea facuta de mine...sau noi :))

    RăspundețiȘtergere