duminică, 6 martie 2011

Placintele cu carne (Pasty)

Ii multumesc oficial, in spatiul blogosferic, cumnatelei mele pentru ca mi-a impartasit aceasta minunata reteta si pentru ca, dupa ce am ratacit hartiuta cu cantitatile, mi le-a dictat rabdatoare, din nou, prin telefon. Sa zicem ca doar odata s-a intamplat asta:)!
Multumirile fiind indeplinite, sa trecem la treaba. Sunt niste placintele foarte usor de facut (chiar daca aluatul pare o mica provocare) si sunt perfecte ca gustare calda, sau rece, mai ales ca se pastreaza intr-o stare perfecta in frigider, cateva zile.  Eu ador sa le fac dar, mai ales, sa le mananc.

Ingrediente (pentru aluat):
-225 g faina
-jumatate de lingurita de praf de copt
-jumatate de lingurita de sare
-60g unt (cam o lingura)
-60 ml apa rece

Se amesteca faina cu praful de copt si sarea si se framanta cu untul (cu degetele, nu incercati cu altceva, e fail sigur). Se adauga apa si se framanta in continuare, pana cand aluatul nu  mai este lipicios. Se face o bila, se inveleste in folie alimentara si se baga la frigider o ora, ca sa se fragezeasca. Dupa ce am terminat cu aluatul, in timp ce el sta la rece, pregatim umplutura.
Umplutura e la indemana fanteziei, poti sa pui cam orice, sa faci variatiuni pe aceeasi tema. Mie imi place asa:
-300 g carne tocata (cea mai potrivita este carnea slaba de miel sau porc)
-morcov
-ceapa
-ardei gras/ gogosar
-condimente (sare, piper, cimbru, chilly)
-sos de rosii (cam doua linguri)
-patrunjel
-doua oua (unul il pun in umplutura si pe celalalt il bat si ung placintelele cu el)
-feliute de cascaval



Punem la calit legumele (ceapa si ardeiul taiate marunt, morcovul dat pe razatoarea mica) intr-o lingura de ulei si dupa ce ceapa devine translucida adaugam carnea tocata.


Lasam pe foc pana se rumeneste carnea, amestecand des. La final adaugam condimentele (dupa gustul fiecaruia, mie imi place mai iute), sosul de rosii si oul.


Scoatem aluatul din frigider si il impartim pentru placinte. Se fac bile cam cat o nuca, se intind cu sucitorul si se pune o lingura de umplutura si feliute de cascaval deasupra:



Se impatureste:

si se inchide bine, apasand cu dintii unei furculite.

Ar trebui sa iasa in jur de 10 placintele, pe care le punem in tava, preferabil pe hartie de copt, daca nu, direct pe tava unsa cu unt si tapetata cu faina. Se ung cu ou cu o pensula si se baga la cuptor pana se se rumenesc:


Cam atat:). Sunt delicioase!!!!!

POFTA BUNA!



3 comentarii: