miercuri, 24 august 2011

Vacanta- ep III- Verona

Va ziceam data trecuta ca eram la 130 de km de Venetia, si am fost si am vazut-o. Eu, avida sa vad cat mai  multe, am propus o scurta excursie si la Verona, care nu era mai departe de 250 de km. Asa ca ne-am rezervat o zi intreaga de mers la Verona. Cel mai si cel mai mult eu voiam sa vad Piazza del Erbe, ca ma incantasem de pe net dinainte ca ce tare e acolo, e plin de fel de fel de legume, fructe, basca o gramada de ierburi aromatice(chipurile de aici si numele). Ma si vedeam umpland portbagajul de ghivece si pungi cu diverse. Zis si facut. Urcat in masina, luat harta in brate (GPS-urile nu ne faceau cinste, o luau numai pe drumuri nationale, noi preferand autostrazile) si plecat la drum. Ajuns la Verona. Prima oprire: marea Arena Romana, cea mai conservata din Europa. Ce-i drept, asa e. Am vazut cateva pana acum si erau cam triste. Asta...parca prea conservata...ce sa mai, frumos!
Numai ca...pe perioada verii, in respectiva arena, se tineau concerte de opera. Conservata, conservata, dar cum sa stea spectatorul cu rochia buna direct pe pietre. Asa ca, ce s-au gandit stimabilii? Hai sa stricam frumusete de patrimoniu cultural:
Cu gustul amar lasat si de alte minunatii (romani care cerseau, plini de originalitate, imbracati in bebelusi si Cleopatre, dar cerseau), plecam in cautarea Julietei si a balconului ei celebru. Pana sa ajungem acolo, dam de Piazza del Erbe, complet din intamplare. Alta dezamagire...erau ceva fructe (am luat niste smochine, dar cred ca importasera soiul gresit) si legume pe acolo, dintre care si cele mai mici vinete pe care le-am vazut vreodata (initial am crezut ca sunt prune):


Dar, asta era toata verdeata; cam 80% din piata erau tarabele cu magneti, sepci, tricouri si alte chestii chinezesti. Pffff...
Pana la urma am gasit si curtea cu balconul Julietei. Acolo alta dandana, full de lume. Prea full. Abia  ce zareai balconul printre capete de fel de fel de natii
Plus ca se statea la un soi de coada, ca sa pui  mana pe o anume parte a statuii de bronz a Julietei din curte. In poza de mai jos sunt doua turiste dragute, care s-au gandit, ca sa mearga mai repede coada, sa faca amandoua lucrul cu mangaiatul:
Frumos la Verona; un oras superb, pacat ca am nimerit in perioada cu cei mai multi gura-casca pe metru patrat.
Dupa ce am bifat pe lista tot ce voiam sa  vedem, ne-am intors acasa, cu portbagajul crutat de ghivece si alte verzituri, caci...ele lipseau cu desavarsire.
Ca sa nu termin postarea fara nimic bun de mancare, va spun ce am mancat in seara aia in Grado, caci in Verona am mancat un hot dog nedemn de a fi imortalizat.

Cea mai buna lasagna cu carne ever (poza am facut-o dupa ce am ras jumatate din ea)

Supa de peste (mai precis de midii, vongole, langustine)

Mix de pesti si fructe de mare prajiti 

Data viitoare va povestesc si despre Grado, ca mancarea era tare buna. 

Un comentariu: