duminică, 21 august 2011

Musaca de vinete si dovlecei

Ca sa revenim la normal dupa vacanta (urmatoarele episoade in curand), am pus de-o musaca de sezon cu vinete si dovlecei.


Ingrediente:
- 2 vinete
- 3 dovlecei
- 800g carne tocata (eu am folosit de porc)
- 3-4 rosii coapte
o ceapa mare
- o cana de suc de rosii
- 3 oua
- o lingura de smantana
- ulei, sare, piper, zahar, cimbru

Se curata si se taie rondele vinetele si dovleceii si se frig pe plita sau grill:


Se scot si se lasa la racorit:
Separat se toaca marunt ceapa si se soteaza intr-o lingura de ulei. Se adauga carnea tocata si cand e aproape gata se pun rosiile curatate si taiate cubulete si se condimenteaza cu sare si piper:


Se mai da un clocot si se lasa la racit. Dupa ce carnea s-a racit se adauga 2 oua batute, ca sa se tina compozitia.

In cana de suc de rosii se adauga o lingurita de zahat si cimbru (dupa gust).

 Intr-o tava se monteaza musacaua. Se aseaza pe fundul tavii un strat de felii de vinete si dovlecei:

 Apoi se aseaza un strat de carne si cateva liguri de sos de rosii deasupra:

 Apoi se pune un nou strat de felii de vinete si dovlecei si se repeta cu carnea si sosul. Deasupra se pune un al treilea strat de vinete si dovlecei:
 Intr-un bol se bate al treilea ou si se amesteca cu smantana, sosul astfel obtinut se pune deasupra

 Se pune la cuptorul preincalzit cam 40 de minute la 180-200 de grade C.

 POFTA BUNA!

P.S. Tava in care am facut eu e destul de mare, puteti sa  faceti mai putin; secretul e ca in compozitie 1/3 sa fie carne si 2/3 legume.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu