marți, 19 iulie 2011

Sarmalute de pui in foi de vita (de vie, nu de muu)

Asa cum am promis, va povestesc in continuare cum sunt o infractoare. Nu atat eu (care sunt doar complice), cat sotul meu, pe care l-am trimis in piata dupa foi de vita si care nu a gasit- in PIATA. Noroc ca stam intr-un cartier plin de verdeata, ca, la-ntoarcere, asa abatut cum era el gandindu-se ca s-a terminat cu sarmalutele, a zarit la scara vecina o frumusete de vita de vie. Acum, sincer, frunzele mai mult incurca. Asa ca a facut un pustiu de bine tuturor si mi-a adus acasa foile de vita dupa care fusese omul trimis. In concluzie, m-am apucat de treaba (la aceleasi 50 de grade pe care le-am mentionat si in postarea trecuta). Partea frumoasa e ca in bucatarie caldura imi place, ma inspira si ma face sa ma simt bine (traducere: scap de orice grija cu o bautura rece- fie ea usor alcoolizata sau...):



Ingrediente:
- un piept de pui
- 20-30 de foi de vita
- o ceapa mare
- o ceasca de orez
- sare, piper, boia, cimbru
- suc de rosii

Se taie pieptul de pui (nu inlaturati grasimea, are mare nevoie de ea ca sa mai fragezeasca sarmalutele, pieptul de pui e destul de fad altfel) in bucati care se dau prin masina de tocat:


Tocata fiind, carnea se amesteca cu ceapa taiata foarte marunt, orezul bine spalat, sarea, piperul, cimbrul si boiaua:

Separat, foile de vita se oparesc in apa clocotita cu sare circa 2 minute:

Dupa care incepe operatiunea de infasare. Se ruleaza sarmalutele ca si cele in foi de varza si se pun in oala:

Carnea de pui (si tocata fiind) fierbe destul de repede, secretul e sa fiarba orezul. Asa ca se acopera sarmalele cu apa si se fierb cam 30 de minute. Apoi se adauga sosul de rosii si se mai fierb inca jumatate de ora.
Later post: Am uitat sa va spun secretul...In zeama in care fierb sarmalele se pun cateva frunze de menta. Si situatia se schimba radical :)

Pe parcurs se mai completeaza cu apa daca scade.

Concluzia e ca dupa o ora de firt, ele sunt gata. Pe gustate!

Pofta buna!!!


2 comentarii:

  1. Ahh, ce bine arata. Si nasul, un mare infractor nu gluma! :)
    Mi-ai facut o pofta de sarmalute. arata delicios!

    RăspundețiȘtergere
  2. ,,, astazi nu mancam ??? ,,,

    RăspundețiȘtergere