duminică, 13 martie 2011

Prajiturica- "Devil's Snow"

Pentru ca publicul a cerut :), azi va fac cadou o prajiturica proaspat testata. Am facut-o pentru tata de ziua lui. Numele i l-a pus barbati-miu, ca ea se numea simplu "Prajitura cu ciocolata" sau ceva asemanator si era prea banal, mai ales ca am adapatat-o un pic si i-am trantit si niste zahar pudra ca decor.

Ingrediente:
- 125g de ciocolata de menaj
- 250g zahar
- 4 albusuri de ou
- 150g faina
- 180 ml smantana dulce
- zahar pudra


Se rade ciocolata pe razatoarea mica si se lasa de-o parte.
Se bat albusurile spuma si se adauga treptat zaharul. In total cam 5 minute la mixer:


Se adauga ciocolata rasa si faina. Apoi smantana dulce si se amesteca bine,tot cu mixerul, daca nu vreti sa faceti scurta la mana:



De cand am descoperit hartia de copt sunt oarecum dependenta de ea, asa ca am sarit peste unsul si tapetarii tavii si am imbracat-o in hartie de copt, dupa care am turnat compozitia inauntru:



Se baga la cuptorul preincalzit la 200-205 grade si se tine cam 40 de minute. Se incearca cu scobitoarea, nu trebuie sa fie perfect uscata, prajitura se mai coace singura si dupa ce am scos-o din cuptor. 



Pana se raceste un pic prajitura, ca sa poata fi scoasa din tava, am topit niste ciocolata la bain-marie (improvizatia la-ndemana oricui- o oala mai mica pusa intr-o alta oala cu apa care e pusa direct pe foc. Important e ca ciocolata sa nu stea direct in oala de pe flacara, caci se arde)
si o parte am intins-o pe blat, dupa ce l-am scos din tava si o parte am intins-o pe o folie de plastic:
Dupa ce s-a intarit bine-bine, m-am jucat cu ciocolata de pe folie si am facut, razand cu lama cutitului ciocolata, niste firimituri mai  mari, pe care le-am pus peste restul prajiturii si apoi am stropit prin sita o lingurita de zahar pudra:


A fost bun :)



Si pentru ca nu are crema si alte etape, se face repede si usor.

Bon appetit!

5 comentarii:

  1. Asta la cererea mea, nu? Inspirat numele, plus ca arata extrem de delicios. Nu stiu de ce ma asteptam la ceva cu cocos, uitand probabil de vesnic folositul zahar pudra :D
    Trebuie sa ne aduci niste mostre ca sa vedem cum e si la gust, nu? :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Miha, clar la cerera ta a aparut pe blog :). Din pacate (?), a fost devorata total in week-end, dar cu prima ocazie va aduc la degustare ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. Asteptam, asteptam cu multa pofta degustarea...fac si eu cum facea Vio asta vara cand tineam amandoua regim si se uita pe pliantele cu pizza ca sa-si satisfaca poftele interzise - intru la tine pe blog, mi se scurg ochii nitel dupa poze, devorez comentariile si indicatiile care le insotesc si ma simt un om fericit si fara sa ma ingras mancand :D. Bine, nu ca as refuza vreo bucatica daca mi-ai pune-o in fata :P

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna!

    Poti sa faci Key Lime pie?

    Multumesc anticipat!

    RăspundețiȘtergere