marți, 17 mai 2011

Tort...intre bezele

Incep prin a fi sincera, asa cum sunt mereu. Nu va spun ca asa am vrut eu sa iasa tortul asta. Initial, acesta s-a dorit a fi un tort de bezea. Clasic. Numai ca, pe parcurs, planul s-a schimbat. Si nu neaparat pentru ca mi s-a parut mai interesant sa strecor piscoturi in tortul de bezea. Ci pentru ca din cele 5 foi de bezea, 3 au fost pur si simplu compromise. Ma declar 60% invinsa in lupta cu bezeaua, pentru ca 2 foi mi-ai iesit, dar primesc mega puncte la inovatie si improvizatie :)). Si ajung la nota 10 pentru ca a avut un super gust! Avand cele doua foi si o bunatate de crema, nu m-am lasat invinsa si am completat cu doua straturi intermediare de piscoturi insiropate in cafea. Si uite-asa am inventat un mega tort...intre bezele. Daca va ies toate foile de bezea, puteti sa il faceti cu ele, fara piscoturi :).

Ingrediente pentru bezea (pentru 4-5 foi)
- 8 albusuri
- 500g zahar pudra
- un praf de sare

Se bat albusurile spuma si dupa ce s-a intarit compozitia se pune treptat zaharul:


Intr-o tava se pune hartie de copt unsa cu unt si se pune un disc de bezea (cat vreti sa fie tortul de mare ca diametru si inalta de 1,5- 2 cm) si se baga la cuptorul preincalzit la 150de grade. Se tine la temperatura aceasta in jur de o ora, fiecare foaie. Dureaza mult...Daca aveti mai multe tavi, norocul vostru. Se scoate incet foaia de bezea si se lasa sa se raceasca un pic pana se ia de pe hartia de copt:


Daca vreti sa urmati reteta mea, cu doua foi, sunt suficiente 3 albusuri si 200g de zahar pudra.

Ingrediente pentru crema:
- 8 galbenusuri
- 200g de zahar
- 50g cacao pudra
- 150g de unt
- esenta de rom

Galbenusurile se freaca cu zaharul pana se albesc si isi dubleaza volumul.



Se fierbe compozitia in baie marie cateva minute si se adauga cacaoa:


 Se da la o parte si, separat, se freaca bine untul:

Dupa ce s-a racit, crema de ou se amesteca cu untul si esenta de rom si aveti gata o crema delicioasa.

Buun, acum partea creativa- montatul tortului. Am pus o foaie de bezea ca baza si peste ea am intins o parte de crema:

Peste stratul de crema am pus un strat de piscoturi usor inmuiate in cafea, apoi un strat de crema, inca un strat de piscoturi si inca unul de crema:

Deasupra am asezat a doua foaie de bezea:


Si pentru ca imi mai ramasese crema, am mai pus un strat deasupra:

Pofta buna!!!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu