vineri, 11 martie 2011

Coaste de berbecut cu sos avgolemono

Eu nu mancam miel, sau oaie, sau berbec. DELOC!!! Eh, de cand l-am cunoscut pe iubitul meu sot, care e mare amator de carne de ovina, am tot fost intrebata si am tot refuzat, pana am zis sa incerc. Si sunt retete pe care le mananc cu placere acum, ce-i drept sunt mancaruri cu miel pe care inca nu le pot accepta:). Aseara am gatit (evident impreuna) niste coaste de berbecut, un deliciu!!! Reteta suna cam asa:

Ingrediente:
- coaste de berbecut (cate va pica in mana) care se marineaza in :
- 50 ml de ulei de masline
- 15 ml de otet
- 2 lingurite de oregano uscat si maruntit
- 4 catei de usturoi zdrobiti
- sare si piper

Se face marinata si se pune peste coaste (in bol, punga, tava- ce vreti voi) si se baga totul la frigider vreo 2-3 ore:



Se scot de la frigider cu o jumatate de ora inainte de a fi puse pe gratar si...se pun pe gratar:




Cat stau coastele pe gratar se face sosul, care face toata treaba!!!

Ingrediente pentru sos:
- 80 de ml de supa de pui (workaround: 80 de ml de apa clocotita cu un cub de concentrat de gaina:P)
- un galbenus de ou
- zeama de la o jumatate de lamaie
- oregano

In timp ce fierbe supa la foc mic, batem galbenusul de ou bine-bine, adaugam zeama de lamaie si apoi turnam oul peste supa:


Se tot amesteca, pana consistenta devine usor cremoasa. Apoi se pune oregano si se ia de pe foc. Se condimenteaza cu sare si piper dupa gust. Se tine sosul la cald pana la servire.


Cand sunt gata costele, trebuie servite repede, reci sunt moartea apetitului si ficatului. 

 Si DA, am mancat cartofi prajiti! Si au mers de minune:D

Pofta buna! Ah, si nu uitati de vinul rosu demisec!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu