luni, 6 februarie 2012

Schimbare de abordare

Asa e, n-am mai postat de multa vreme. Nu pot sa ma ascund 100% in spatele unui motiv intemeiat, dar m-am tot gandit si razgandit; am intors-o pe toate partile; am masurat, am cantarit si...pana la urma am decis! Cel putin o perioada, blogul va fi dedicat retetelor din regimul Montignac.
Nu de alta, dar de cand cu Bucatarissima, lucrurile s-au modificat un pic, mai ales in greutatea mea. Cum un regim hipocaloric la mine inseamna deprimare totala, nervi si certuri frecvente din cauza foamei, am incercat dieta Montignac. Zic am incercat pentru ca a trecut deja o luna de cand am adoptat-o. Si de-asta am intarziat mult cu postarile pe blog, am vrut sa testez dieta, ca sa stiu daca merita s-o fac publica. Vorba vine "publica", caci e o dieta foarte cunoscuta. Ei bine, dupa o luna, am decis ca asta va fi misiunea blogului o bucata de vreme. Nu de alta, dar alt gen de mancare nici nu mai gatesc, asa ca...
Surpriza vine insa de-abia acum. Dieta asta e fantastica! Cel putin pentru mine. Mi-a rezolvat toate problemele unei diete normale: nu mi-e niciodata foame, exista o varietate enorma de feluri de mancare, plus ca am descoperit o suma de ingrediente/ mancaruri despre care nu auzisem, sau, cel putin nu le mancasem pana acum.
Nu o sa vorbesc, decat tangential, despre ce inseamna dieta. Ca s-o poti adopta e vital sa citesti cartea lui Michel Montignac- "Mananc, slabesc si ma mentin". Acolo sunt explicate pe-ntelesul tuturor mecanismele ingrasarii si slabirii si principiile dietei. Exista doua faze: prima faza este cea de slabire, a doua, de mentinere. Deocamdata vorbim de faza I- de slabire. Ca rezumat si de tinut minte:
1. glucidele rele (zahar, faina alba, orez, porumb, cartof) trebuie sa dispara total din alimentatie.
Nu disperati! Fructoza este un inlocuitor perfect pentru zahar (plus ca indulceste de 1,8 ori mai mult decat zaharul, deci se foloseste o cantitate mai mica), iar in privinta painii, exista paine neagra care face treaba la fel de buna ca si cealalta. Poate cu cartofii sa fie mai greu...aici nu prea am argumente. Dar, fara sacrificii nu exista satisfactie:)
2. glucidele bune (faina nerafinata, lintea, fasolea, fructe si legume) au un indice glicemic ce la corespunde. In faza I- se consuma doar glucide cu IG (indice glicemic) mai mic de 35. Tabelul cu IG este usor de gasit, nu vreau sa ma pun rau cu ACTA :), trebuie doar sa dati un search pe google.
3. exista 3 categorii de alimente:
A) carne, lapte, oua, branza (sa le spunem animaliere)
B) fructe si legume (sa le spunem bune)
C) cereale (adica paine, paste, orez), cartofi si orice alimente cu amidon

Principiul este foarte simplu. Se pot combina oricum alimente din aceeasi categorie. Nu se combina animaliere cu cereale/ amidon (adica A cu C). Alimentele bune (fructe si legume) se pot combina cu oricare dintre celelalte categorii (adica mancam A cu B sau B cu C). Evident, tinand cont de IG, el trebuie sa fie cel mult 35.

Repet, astea sunt niste principii simpliste, intreaga metoda se poate citi in cartile lui Michel Montignac.

Mai exista si niste reguli de bun simt pentru o dieta: sa se evite prajeala si carnea foarte grasa.

Introducerea fiind facuta, va astept pe blog cu retete delicioase pentru o siluete frumoase.

Foarte curand, prima postare cu reteta Monti!!!

Un comentariu: