luni, 2 ianuarie 2012

Mississippi Mud Pie

La multi ani! Ca nu ne-am vazut pana acum. Si am zis sa incep anul cu ceva dulce, sa avem spor, sa nu ne scada glicemia si sa avem pofta de ceva sarat apoi.
Revelionul de anul asta a fost incununat (pe la 6 dimineata, ce-i drept) cu o reteta inspirata de maestrul Ramsay, tata si mama lor impreuna. Prajitura are un nume care m-a amuzat si intrigat in acelasi timp, asa ca...sa-ncepem!


Ingrediente pentru blat:
- 200g de biscuiti digestivi

- 60g de unt
- 60g de ciocolata
- 2-3 linguri de cafea

Ingrediente pentru crema:
- 180g de ciocolata (cu lapte sau amaruie- eu am pus cate o tableta din fiecare)

- 180g de unt
- 4 oua mari
- 100g de zahar brun
- 200ml de smantana dulce

Topping:
- 200 ml de smantana dulce
- 2-3 linguri de zahar pudra (eu am renuntat la el)
- ciocolata rasa

Blatul se prepara astfel: se sfarama biscuitii intr-o punga de plastic si se pun intr-un bol:

Separat se topesc la baie-marie untul si ciocolata si se toarna peste biscuiti.


Se amesteca bine, pana se omogenizeaza. Daca amestecul e uscat, adaugati cafeaua.
Se pune blatul intr-o tava cu fundul detasabil si cu spatele unei linguri se apasa bine compozitia si se niveleaza. Se da la rece si se incalzeste cuptorul la 180 de grade:


Crema: se topesc ciocolata si untul la baie-marie si se lasa la racit. In alt bol, se se bat ouale cu zaharul pana isi dubleaza volumul:



Se adauga smantana si ciocolata topita. Se torna amestecul peste blatul de biscuiti si se baga la cuptor 45 de minute:



Se lasa la racit (centrul se va lasa si se va forma o mica depresiune, in care punem frisca). Daca se pregateste dinainte, se scoate din frigider cu 30 de minute inainte de servire, ca sa se inmoaie ciocolata. Se bate frisca, se aseaza pe blat si se presara ciocolata rasa:



POFTA BUNA!!!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu