duminică, 25 martie 2012

Dovlecei a la grecque

Fie ca il mancati ca atare, sau garnitura la un gratar, felul pe care vi-l propun azi e delicios si va va face sa va ganditi la vacanta. Cand am ajuns sa prepar acesti dovlecei, incepusem prin a taia niste dovlecei pentru o caponata. Si am taiat dovlecei, si am taiat si am taiat pana am realizat ca nu mai aveau loc in tava si vinetele, ciupercile si ardeiul la care ma gandisem pentru caponata. Drept urmare m-am reorganizat si am ajuns la dovlecei a la grecque.

 Ingrediente:
- 1kg de dovlecei
- 200g de branza (feta sau telemea)
- 3 oua intregi
- 60g de parmezan ras
- ulei de masline
- sare, piper

Se bat ouale, peste care se adauga branza rasa si parmezanul:



Eu apucasem sa tai dovleceii, dar recomandarea mea este ca ei sa fie curatati si fierti intregi in apa cu sare vreo 15 minute. Dupa  care se scot si se scurg bine.

Se sfarama dovleceii cu o furculita (nu e obligatoriu sa fie un piure perfect, se accepta si bucati de dovlecel) si se adauga amestecul de branza si ou. Se condimenteaza cu sare si piper, dupa gust.

 Se unge un vas cu ulei si se toarna in el compozitia bine amestecata:

 Se tine la cuptor 40 de minute la 180 de grade si, cand se scoate, se lasa cateva minute sa se racoreasca:


Dupa cum va spuneam la inceput, e o garnitura perfecta pentru un gratar:


POFTA BUNA!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu